PONOĆNI KONCERTI: LAMBCHOP -Shanghai Symphony Chamber Hall 2016
Written by Bruškin Radio on April 19, 2021
“Ponoćni Koncerti” ove sedmice predstavljanju još jedan itekako omiljeni bend našeg radija: Lambchop , i snimak koncerta održanog u Kini, u “Shanghai Symphony Chamber Hall” 19.06.2016., kojeg je snimio tonac benda Menko Leeuw, a izdanje je moglo da se nabavi samo na turneji 2017.
“Ponoćni Koncerti” su na programu svakod dana od ponoći. Svaki koncert emituje se od ponedjeljka tokom čitave sedmice. Uređuje Tomislav Žegura.
Nema veće muzičke radosti od nabavke koncertnog snimka omiljenog benda. Priznajem da volim koncertne albume, one zvanične, ali i radijske snimke, soundboard snimke, bilo kakve, samo da se kvalitetno prenesu zvuk koncerta. Lambchop je jedan od takvih, omiljenih bendova, čiji koncert smo uspjeli organizovati na SeaRock festivalu u Kotoru ljeta 2015. godine, i još uvijek mi je jedan od najboljih koncerata koje sam vidio u životu. Jedan od onih koji mijenjaju život, u domenu pogleda na muziku i koncertno pedstavljanje. a njihov koncert zaista nije bilo teško organizovati, jednom kad smo ga već bukirali. Jednostavni ljudi, punoi zahvalnosti što su došli u ovaj dio svijeta sa neskrivenim oduševljenjem ambijenta na kome nastupaju, što kotorska Ljetnja Pozornica uzdignuta na bedemima grada svakako jeste.
Posebno je gitarista William Tyler ponavljao koliko je zahvalan, da je nama bilo pomalo neprijatno. Uveče je uslijedio taj izuzetan koncert kojeg je ozvučio njihov menadžer za turneje i inžinjer zvuka Menko Leeuw. Grupa je zvučala izuzeno, ostavila velike impresije na mene lično ponajviše u domenu koncertne postavke benda u polukrug, sa bubnjevima na lijevoj strani bine ( a nisam prvi put tako nešto vidio) i naglasku na sviranju u službi muzike, gdje je čitav bend disao kao jedan organizam, i time pokazao kako američki bendovi zaista imaju poseban način poimanja muzike.
Žikica Simić je o tom nastupu napisao:
“Prvo veče festivala Sea Rock završili su Lambchop. Pojavili su se u šestočlanom sastavu predvođeni Kurtom Vagnerom. Njihova profinjena kantripoliten muzika poturala je pod noge zbunjene festivalske publike neočekivane puteve. Sa muzikom Lambchop u ušima moglo se kroz lepu mediteransku noć stići daleko. Rafinirane note su vodile u udaljene barove gde opušteni orkestar svira za poslednje „noćne ptice“, koje zagledane u dno prazne čaše shvataju da nemaju gde da odu. Lambchop su na čudesan način povezali atmosferu filmova Dejvid Linča, autorsko savršenstvo Harlana Hauarda, kantri etos Merla Hagarda i muzički avanturizam Haua Gelba. Festivalska publika nije bila spremna za muzičku pustolovinu koju su im ponudili Lambchop. Umela je, međutim, da prepozna ozbiljnost, kvalitet i ambicioznost i sa puno poštovanja odslušala ono što su Kurt Vagneri ekipa nudili. Dok su Lambchop svoj nastup završavali odličnom verzijom Bouvije pesme „Young Americans“ učinilo mi se da je glavna zvezda njihovog nastupa bio gitarista Vilijem Tajler. Njegova gitara je davala ritam i ton nastupu, bojila zvučnu sliku iznenađujućim nijansama i svedočila o nesvakidašnjem talentu. Trebalo bi ponovo preslušati njegove solo albume „Behold The Spirit“ (2010) i „Impossible Truth“ (2013).”
Na moju veliku žalost, koncert nismo snimili u audio formi (što je tradicija inače našeg festivala), jer iz nekog razloga, čitav festival te 2015 nismo snimali. Uh, kakva šteta, jer se zaista radilo o koncertu kakvog ne slušate svakog dana.
Zato sam izuzetno uzbuđen nabavkom koncertnog snimka Lambchopa održanog godinu dana kasnije u Kini, na, čini mi se posljednjim koncertima održanim sa pomenutim gitaristom William Tylerom, nakon čega je on krenuo u odličnu, intrumentalistički naklonjenu solo karijeru, a Kurt Wagner i društvo nastavili takođe nadahunto, sa određenim promjenama u zvuku, i ta faza još uvijek traje.
Dok čekamo da nam se koncerti vrate, veliko je zadovoljstvo slušati Lambchop u “Shanghai Symphony Chamber Hall” koja akustikom naglašava muziku, koju je ponovo ozvučio i snimio Menko Leeuw. Ovaj koncertni snimak sa malo više istaknutim klavirom, a i samim odabirom dvorane, donekle naglašava i promjenu u zvuku, koja je danas pored elektronike dobila i naglašeniji pijanistički aspekt. Sale po kojima je bend nastupao od 2017 do 2019, naročito po Evropi, uglavnom su iz domena klasične muzike.
Slušajte ovaj snimak Lambchopa u Kini sa nama!